Педагогічна робота кафедр, які забезпечують фахове навчання студентів музично-педагогічних спеціальностей в інформаційно-освітньому середовищі Moodle, відбувається із залученням широкого спектру форм, методів, засобів електронного навчання й комунікації в освітньо-професійних цілях, музично-комп’ютерних технологій, технологій комбінованого й змішаного навчання, систем управління навчанням, зокрема, відкритих освітніх і культурознавчих ресурсів тощо.
Організаційно-технологічна модель дистанційного навчання студентів-музикантів здійснюється на основі:
– Одиничної медіа – використання якого-небудь одного засобу навчання і каналу передачі інформації;
– Мультимедіа – використання різних засобів навчання: навчальна допомога на друкованій основі, комп’ютерні програми навчального призначення на різних носіях, аудіо- та відеозаписи і т. ін.;
– Гіпермедіа – використання нових інформаційних технологій при домінуючій ролі комп’ютерних телекомунікацій.
Викладачами застосовуються різні способи організації навчальної діяльності, зокрема:
Форми: чат-заняття – навчальні заняття, які здійснюються з використанням чат-технологій; веб-заняття – дистанційні уроки, конференції, семінари, практикуми й інші форми навчальних занять, проведених за допомогою засобів телекомунікацій і інших можливостей «Всесвітньої павутини».
Методи: методи навчання за допомогою взаємодії слухача з освітніми ресурсами при мінімальній участі викладача і студентів (самонавчання); методи індивідуалізованого викладання і навчання, для яких характерні взаємини одного студента з одним викладачем чи одного студента з іншим студентом (навчання «один до одного»); методи, для яких характерна активна взаємодія між всіма учасниками навчального процесу (навчання «багато до багатьох»); метод проєктів.
За такого режиму освітнього процесу інструментально-виконавська підготовка студентів у навчальному середовищі «Moodle» відбувається у формі опанування музичних творів композиторів на слух за допомогою завдань, розроблених у модулі «Тест» (викладачі – Радзівіл Т. А., Олійник Т. І., Коваленко А. С.). Індивідуальні заняття з фаху викладачі кафедри інструментального виконавства проводять через Skype зв’язок. Курс «Методика викладання фахових дисциплін» (викладач – Радзівіл Т. А.) здобувачі вищої освіти опановують завдяки створенню до теоретичного матеріалу логічних схем і презентацій, а також виконання цілісного аналізу музичних творів з дисципліни «Фах» у контексті творчого процесу роботи з музичним твором. Викладач курсу «Масова та елітарна культура» – Умрихіна А. С. запропонувала студентам (у вільний час) переглянути 20 художніх фільмів про відомих композиторів і музикантів.Вивчаючи дисципліни «Музична інформатика» (викладач – Семенчук В. В.), «Хорознавство», «Теорія музики та сольфеджіо» (викладач – Козій О. М.), «Методика музичного виховання» (викладач – Сирота З. М.), «Гармонія та основи поліфонії» (викладач – Прокулевич О. В.), студенти отримують перелік завдань, які виконують у зручний час та відсилають викладачу для перевірки, серед яких: створення хронологічних таблиць музичних жанрів, складання списків творів композиторів за жанрами, підготовка мультимедійних матеріалів для виступів на практичних заняттях, аналіз-інтерпретація музичного твору композитора і т. ін. Для допомоги студентам пропонуються електронні версії підручників з аналізу музичних творів, рекомендується звернення до електронних мультимедійних посібників, нотних та аудіо матеріалів.
Пиж’янова Н. В. – викладач курсу «Історія музики», пропонує студентам виконати творчі завдання, зокрема: презентувати одну із українських опер за власним сценарієм, використовуючи мультимедійні матеріали (аудіо та відео фрагменти, фотоматеріали, репродукції творів образотворчого мистецтва тощо). Презентація може бути створена у програмі MS PowerPoint або розроблена як рекламний буклет у програмі MS Publisher, змонтована у вигляді відеоролику формату AVI тощо. У плані змісту це може бути подорож в історію опери, сторінка її сучасної долі, презентацію можна вибудувати у вигляді міркувань про оперних героїв або роздумів про її жанрово-драматургічні особливості. Питання щодо технічного оформлення усіх завдань обговорюються в реальному часі (використовуємо Skype) або в режимі e-mail-листування.
Сподіваємося, що такий формат навчання буде якісним і відкриє нові можливості для викладачів і здобувачів вищої освіти!