Профіль освітньо-професійної програми Освітня кваліфікація – Магістр освіти |
||
Тип диплому та обсяг програм | Одиничний ступінь, 90 кредитів ЄКТС | |
Вищий навчальний заклад | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | |
Акредитаційна інституція | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти | |
Період акредитації | Програма впроваджується у 2016 році | |
Рівень програми | FQ-EHEA-другий цикл, QF-LLL- 7 рівень, НРК – 7 рівень |
|
а | Мета програми | |
Набуття академічної та професійної кваліфікації для навчання образотворчому мистецтву в середній школі. | ||
б | Характеристика програми | |
1 | Предметна область, напрям | Зміст теоретичних знань: педагогіка і психологія середньої освіти, теорія рисунку, живопису, композиції та етнодизайну. Цикл загальної підготовки – 29 кредитів Гуманітарна підготовка – 8 кредитів Фундаментальна підготовка – 21кредит Цикл професійної підготовки – 19 кредитів Психолого-педагогічна підготовка – 9 кредитів Науково-предметна підготовка – 10 кредитів Дисципліни вільного вибору студента – 48 кредитів Вибір за блоками: Блок 1 – 24 кредити Блок 2 – 24 кредити Практична підготовка – 9 кредитів Атестація (кваліфікаційна робота) – 9 кредитів |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Середня освіта (профільна школа) за предметною галуззю «Мистецтво» (образотворче) |
3 | Орієнтація програми | Професійна – поглиблення теоретичних знань і набуття фахових умінь з образотворчого мистецтва та його викладання у профільній школі |
4 | Особливості програми | Обов’язковість проходження навчально-виробничої і навчально-творчої практик та підготовка випускної кваліфікаційної роботи у формі виконання теоретико-методичної письмової роботи та відповідного художнього твору у матеріалі. |
в | Працевлаштування та продовження освіти | |
1 | Працевлаштування | Сфера працевлаштування – заклади середньої освіти. Професійні назви робіт: учитель загальноосвітнього навчального закладу; викладач спеціалізованої та профільної школи; організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми середнього й старшого шкільного віку; педагог-організатор. |
2 | Продовження освіти | Продовження навчання на другому рівні вищої освіти. Набуття кваліфікації за іншими предметними спеціалізаціями в системі післядипломної освіти. Продовження навчання в аспірантурі без відриву від виробництва. Допуск до професії – наявність академічної і професійної кваліфікації, підтверджена документом про вищу освіту. |
г | Стиль та методика навчання | |
1 | Підходи до викладання та навчання | Компетентнісний – формування педагогічної та художньо-творчої компетентності. Контекстний – імітування уявних та реальних ситуацій навчально-виховного процесу в закладах середньої освіти. Акмеологічний – формування художньо-педагогічної та художньо-творчої майстерності. Комплексне використання проблемних, евристичних та практично-творчих методів навчанняу процесі академічної й самоосвітньої діяльності. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, фахові творчі випробування, заліки, захист практик та кваліфікаційної роботи. Атестація здійснюється у формі: комплексного кваліфікаційного екзамену з педагогіки, психології та методики викладання образотворчого мистецтва; захисту випускної кваліфікаційної роботи. Вимоги до кваліфікаційної роботи Кваліфікаційна робота за спеціальністю 014.12 (Середня освіта. Образотворче мистецтво) під керівництвом кваліфікованого викладача самостійно виконується здобувачем ступеня магістра й захищається перед екзаменаційною комісією. Кваліфікаційна робота має подвійну форму: теоретична науково-методична частина (письмова робота) та виконання відповідної художньо-творчої продукції (картини, графічні аркуші, вироби декоративного мистецтва тощо). Після перевірки на плагіат кваліфікаційна робота у відкритому доступі оприлюднюється на сайті підрозділу ВНЗ. За результатом успішного захисту, здобувач може отримати від екзаменаційної комісії рекомендацію для вступу в аспірантуру. Вимоги до комплексного кваліфікаційного екзамену. Єдиний комплексний кваліфікаційний екзамен повинен забезпечити перевірку якості підготовки з педагогіки, психології та методики викладання образотворчого мистецтва. |
д | Програмні компетентності | |
1 | Загальні |
|
2 | Фахові |
|
е | Програмні результати навчання | |
Знання:
Уміння:
Комунікація
Автономія і відповідальність
|
ПЕРЕЛІК ДИСЦИПЛІН ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
№ з/п | Назва дисципліни |
1 | 2 |
Обов’язкові | |
І. Цикл загальної підготовки | |
1.1 Гуманітарна підготовка | |
ГП 1.1.1. | Ділова іноземна мова Ru En |
ГП 1.1.2. | Філософія та соціологія освіти Ru En |
1.2. Фундаментальна підготовка | |
ФП 1.2.1. | Цивільний захист та охорона праці в галузі Ru En |
ФП 1.2.2. | Академічна риторика Ru En |
ФП 1.2.3. | Теорія і практика рисунку Ru En |
ФП 1.2.4. | Теорія і практика живопису Ru En |
ІІ. Цикл професійної підготовки | |
2.1. Психолого-педагогічна підготовка | |
ППП 2.1.1. | Педагогіка профільної школи Ru En |
ППП 2.1.2. | Психологія профільної школи Ru En |
ППП 2.1.3. | Креативні технології навчання Ru En |
2.2. Науково-предметна підготовка | |
НПП 2.2.1. | Культурно-історичний розвиток світових цивилізацій Ru En |
НПП 2.2.2. | Основи мовної комунікації Ru En |
НПП 2.2.3. | Теорія і практика композиції Ru En |
ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА | |
Кластер 1 | |
ВВ 3.1.1. | Інноваційні технології викладання образотворчого мистецтва Ru En |
ВВ 3.1.2. | Теорія і практика етнодизайну Ru En |
ВВ 3.1.3 | Історія художнього текстилю та костюма Ru En |
ВВ 3.1.4 | Практикум з художньої творчості Ru En |
ВВ 3.1.5 | Фіто- та ландшафтний дизайн Ru En |
Кластер 2 | |
ВВ 3.1.1. | Інноваційні технології викладання образотворчого мистецтва Ru En |
ВВ 3.1.2. | Теорія і практика етнодизайну Ru En |
ВВ 3.1.3 | Практикум з художньої творчості Ru En |
ВВ 3.1.4 | Поліграфія, типографіка та фотомистецтво Ru En |
ВВ 3.1.5 | Художня та музейна педагогіка Ru En |
Практична підготовка | |
П1. | Виробнича практика |
П2. | Навчально-творча практика (пленер) |