Сирота Всеволод Маркович

СИРОТА
Всеволод Маркович
кандидат педагогічних наук
доцент кафедри образотворчого мистецтва
Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини,
Відмінник освіти України
Біографічна довідка: Народився 27 квітня 1944 р., на Кіровоградщині.
Освіта:
З 1959 – 1964 рік – навчався у Київському художньо-промисловому технікумі.
1978 р. – закінчив Український поліграфічний інститут ім. Івана Федорова (м. Львів) за спеціальністю «Графіка», спеціалізація «Художнє оформлення і ілюстрація книги», кваліфікація «художник-графік».
1999 р. – захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13. 00. 01 – «Теорія та історія педагогіки» в Інституті проблем виховання АПН України.
У 2003 році присвоєно вчене звання доцента кафедри образотворчого мистецтва і художньо-трудової діяльності УДПУ імені Павла Тичини.
Професійна діяльність:
З 1978 -2017 роки – викладач, старший викладач, доцент Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
З 1999 – 2012 рр. – завідувач секцією образотворчого мистецтва, завідувач кафедри музики та образотворчого мистецтва, кафедри образотворчого мистецтва і художньо-трудової діяльності, образотворчого мистецтва та мистецької педагогіки, кафедри образотворчого мистецтва.
Викладає дисципліни: «Рисунок», «Живопис», «Методика навчання образотворчого мистецтва», «Теорія і практика рисунку», «Теорія та методика викладання дисциплін візуального мистецтва», «Педагогічні основи художньо-трудової діяльності», «Поліграфія та типографіка», «Викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ (викладання мистецьких дисциплін у вищих навчальних закладах) та підготовка магістерської роботи».
Керівник студентського наукового гуртка «Формування основ художнього світогляду особистості засобами образотворчого мистецтва». Неодноразово був членом журі Всеукраїнських студентських олімпіад з образотворчого мистецтва.
Стаж роботи в Уманському педагогічному університеті імені Павла Тичини 39 років.
Наукова діяльність
Автор біля 100 наукових та науково-методичних праць у галузі мистецької освіти. Серед них найбільш вагомі науково-методичні посібники: «Формування творчої особистості майбутнього вчителя початкових класів засобами мистецтва: теорія та практика», «Інноваційні технології навчання у викладанні мистецьких дисциплін», «Технології проективного моделювання у мистецькій освіті», «Ритмопластичне інтонування у діалоговій взаємодії мистецтв (на матеріалі методичної системи Еміля Жака-Далькроза)», «Тарас Шевченко – поет, художник, мислитель», «Художньо-творчий розвиток обдарованих дітей у мистецькій освіті». Монографії (у співавторстві): «Мистецтво у контексті освіти: теорія і практика», «Початкова дизайн-освіта: готовність учителя до художньої праці з обдарованими учнями».
Наукові праці 2013-2018 рр.:
Сирота З.М., Сирота В.М. Формування творчої особистості майбутнього вчителя початкових класів засобами мистецтва: теорія та практика: навч.-метод. посіб. для студ. мист.-пед. факульт.; Вид. 2-ге, доп. Умань : Видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2013. 125 с.
Сирота З.М., Сирота В.М. Інноваційні технології навчання у викладанні мистецьких дисциплін : навч.-метод. посіб. для студ. мист.-пед. факульт. Умань : Видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2013. 106 с.
Сирота З.М., Сирота В.М. Сприйняття творів мистецтва як процес відображення в пізнанні людини художнього образу Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. Випуск 7. С. 383.
Сирота З.М., Сирота В.М. Підготовка нової генерації педагогічних кадрів у системі мистецької освіти. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. Випуск 8. С. 118.
Сирота З.М., Сирота В.М. Активізація пізнавально-творчої діяльності учнів у навчально-виховному процесі школи. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ПП Жовтий О. О., 2014. Випуск 10. Ч. 3. С. 304.
Сирота З.М., Сирота В.М. Розвиток творчих здібностей і універсалізм образного світосприймання. Професійна мистецька освіта і художня культура : виклики XXI століття : матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 15–17 жовт. 2014 р. / МОН України, Київ,ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг.ред. Огнев юка, Л.Л. Хоружа, К.Ю. Бацак та ін.]. К. : Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. 704 с.
Ритмопластичне інтонування у діалоговій взаємодії мистецтв (на матеріалі методичної системи Еміля Жак-Далькроза) : навч.-метод. посіб. для студ.мист.-пед. факульт. / Сирота З. М. та ін. Умань : Візаві, 2014. 82 с.
Сирота З.М., Сирота В.М. Тарас Шевченко – поет, художник, мислитель : альбом-посіб. для студ. мист.-пед. факульт. Умань : Візаві, 2014. 42 с.
Технології проективного моделювання в мистецькій освіті : навч.-метод. посіб. для студ. мист.-пед. факульт. / Сирота З.М. та ін. Умань : Візаві, 2014. 181 с.
Художньо-творчий розвиток обдарованих дітей у мистецькій освіті : навч. метод. посібн. для студ. мистецько-пед. факульт. / Сирота З.М. та ін. Умань : Видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2015. 106 с.
Сирота З.М., Сирота В.М. Інтегративні зв’язки музичного та образотворчого мистецтва як ефективна умова підготовки майбутніх учителів до музично-творчого розвитку молодших школярів. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ ред. кол. : Безлюдний О.І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ПП Жовтий О.О., 2015. Випуск 12. Ч. 2. С. 291–298.
Тарас Шевченко – поет, художник, мислитель : альбом-посібник для студ. мистецько-пед. факульт. / Сирота З.М. та ін. Умань : «МВХД», «ОМ», 2015. 104 с.
Художньо-творчий розвиток обдарованих дітей у мистецькій освіті : навч.-метод. посіб. для студ. факульту мистецтв : / Сирота З. М. та ін. Умань : УДПУ імені Павла Тичини, 2016. 52 с.
Сирота З.М., Сирота В.М. Сутність набуття студентами художньо-творчої компетентності засобами інтерактивних технологій навчання у мистецькій освіті. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Безлюдний О. І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ФОП Жовтий О.О., 2016. Вип. 14. С.169–175.
Сирота З.М., Сирота В.М. Імпровізація як чинник розвитку самостійної творчо-пізнавальної діяльності. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Безлюдний О. І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ФОП Жовтий О.О., 2017. Вип . С. 56.–335.
Сирота З.М., Сирота В.М. Педагогічна стратегія «Від дитини до мистецтва» в інтеграційному процесі творчого розвитку молодших школярів. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Безлюдний О. І. (гол. ред.) та ін.]. Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. Вип. 16. С. 223–230.
Художньо-творчий розвиток обдарованих дітей у мистецькій освіті : навч. метод. посібн. для студ. факульту мистецтв. / Сирота З.М. та ін. Умань : УДПУ імені Павла Тичини, 2017. 41 с.
Сирота В.М., Сирота З.М. Мистецька вітальня: навч. метод. посіб. для студ. мистецько-педагогічних факультетів. Умань : Видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2018. 130 с.
Науково-творча діяльність
Співавтор мистецьких віталень присвячених творчості Т. Шевченка, П. Тичини, О. Пушкіна, С. Єсеніна, І. Левітана, М. Лисенка, С. Гулака-Артемовського. Інноваційних мистецько-освітніх проектів: «Техніка Е. Жак-Далькроза як засіб творчого самовираження особистості майбутнього вчителя мистецьких дисциплін», «Тарас Шевченко – поет, художник, мислитель», «Обдарована родина – обдарована дитина» (2014), «Обдарована родина – обдарована дитина» (2015). Учасник художніх виставок у містах Черкаси та Умань.
Автор ілюстрацій до книг Ю.Бондарєва «Тиша», «Гарячий сніг», серії плакатів до Дня захисту дітей, листівок для трафаретного друку, серії робіт «Акварелі Софіївки».
Деякі роботи
творчого доробку:
Нагороди:
Відмінник освіти України. За період педагогічної роботи нагороджений грамотами Міністерства освіти і науки України, почесними грамотами Черкаської обласної державної адміністрації, почесними грамотами Уманської міської Ради, ректорату Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ФАКУЛЬТЕТУ
ДО УВАГИ СТУДЕНТИ!
Анкета “Здобувачі факультету мистецтв про якість освіти під час дистанційного навчання”
Шановні здобувачі вищої освіти! Запрошуємо Вас взяти участь в опитуванні, метою якого є з’ясування рівня Вашого задоволення дистанційною системою навчання.