23 червня 2025 року відбувся успішний захист «Педагогічної практики» здобувачів ІІІ курсу спеціальності «024 (Хореографія)». Цей важливий етап у підготовці майбутніх фахівців пройшов під пильним керівництвом викладачів факультету мистецтв кафедри художньої культури та хореографії: керівника практики – Ольги Сюренко та методиста практики – Ольги Бикової.
Педагогічна практика є невід’ємною складовою освітнього процесу, яка дозволяє здобувачам поєднати теоретичні знання з практичним досвідом. Особливо це актуально для даної спеціальності, де майбутні вчителі мають не лише володіти технікою танцю, а й вміти передавати свої знання та навички учням, розкривати їхній творчий потенціал, формувати естетичний смак та виховувати любов до мистецтва.
В межах практики здобувачі мали унікальну можливість зануритися в реалії викладацької діяльності, спробувати себе в ролі педагогів, розробити та провести фрагменти уроків, працювати з різними віковими групами, а також відчути відповідальність за освітній процес.
Педагогічна практика тривала з 12 травня по 6 червня 2025 року. Цей період був насичений активною педагогічною діяльністю на базах проходження практики, які забезпечили студентам різноманітний досвід роботи з учнями різних вікових категорій та рівнів підготовки.
Здобувачі мали змогу практикуватися в наступних закладах освіти:
- Родниківський ліцей імені Т. Г. Шевченка Паланської сільської ради, Уманського району Черкаської області;
- Уманська гімназія №8 Уманської міської ради Черкаської області;
- Уманська гімназія №5 Уманської міської ради Черкаської області;
- КЗ «Погребищенський ліцей №1» Погребищенської міської ради Вінницького району Вінницької області;
- КЗ «Центр культури та дозвілля Великодальницької сільської ради»
- КЗ «Кодимська Дитяча школа мистецтв» Кодимської міської ради; Подільського району Одеської області;
- Ліцей №7 міста Гайсин Гайсинської міської ради Вінницької області;
- Приватний ліцей «Артинов» (м.Вінниця);
Проходження практики в цих освітніх закладах дозволила здобувачам-хореографам ознайомитися з особливостями функціонування різних типів освітніх установ, адаптувати свої методики до конкретних умов та учнівського контингенту, а також набути цінний досвід взаємодії з педагогічними колективами.
Протягом педагогічної практики студенти вирішували низку важливих завдань:
- Закріплення та поглиблення теоретичних знань: застосування методик викладання хореографії, знання дитячої та підліткової психології, особливості побудови навчального процесу.
- Формування практичних навичок: планування та проведення уроків, розробка сценарію виховних заходів, проведення години спілкування, використання різноманітних педагогічних прийомів та засобів навчання.
- Розвиток професійних якостей: відповідальність, ініціативність, креативність, вміння працювати в команді, знаходити індивідуальний підхід до кожного учня.
- Набуття досвіду взаємодії: співпраця з керівництвом закладів освіти, колегами-педагогами, батьками учнів.
Під час захисту практики здобувачі продемонстрували високий рівень підготовки, представивши фото та відеозаписи проведених уроків, виховних заходів та детальні звіти про свою діяльність. Особливу увагу комісія звернула на вміння студентів аналізувати свою роботу, виявляти сильні сторони та зони для подальшого розвитку.
Провідна роль у успішному проведенні та захисті педагогічної практики належить керівникам. Ольга Сюренко, як керівник практики, забезпечила загальне методичне керівництво, координувала роботу студентів, надавала консультації та допомагала долати труднощі.
Методист практики, Ольга Бикова, відповідала за безпосередній супровід студентів, аналіз їхньої практичної діяльності, надання зворотного зв’язку та допомогу у розробці навчальних матеріалів. Її уважність до деталей та професіоналізм сприяли формуванню у студентів системного підходу до викладання.
Захист педагогічної практики підтвердив високий рівень підготовки студентів-хореографів. Вони продемонстрували не лише фахові знання та вміння, а й готовність до подальшої професійної діяльності.
Цей досвід стане міцним фундаментом для їхнього майбутнього вчителювання, адже саме практика дозволяє молодим фахівцям усвідомити всю багатогранність і відповідальність професії педагога-хореографа. Успішне проходження та захист практики є важливим кроком на шляху до формування висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, здатних зробити вагомий внесок у розвиток хореографічного мистецтва та освіти в Україні.