Кваліфікація, що присвоюється:
Викладач образотворчого мистецтва
Рівень кваліфікації:
Магістр
Спеціальні вимоги до зарахування:
На конкурсній основі за результатами вступних випробувань з дисциплін: «Образотворче мистецтво з методикою викладання» та «Іноземна мова», з врахуванням середнього бала документа про базову вищу освіту. В конкурсі беруть участь вступники, які успішно витримали вступне випробування і отримали 4-12 балів з профілюючої дисципліни.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)
Приймаються особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або спеціаліста.
Профіль програми:
Магістр зі спеціальності «Образотворче мистецтво» підготовлений для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної, естетико-культурної та організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) образотворчої освіти. Магістр готується для роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, в навчальних закладах ІІ-ІІІ рівня акредитації, навчально-виховних, наукових, художніх, методичних, державних установах, на підприємствах та громадських організаціях.
Висока професійна підготовка спеціаліста виявляється в досконалому знанні фахових предметів, в здатності до постійного самовдосконалення, в умінні власним прикладом впливати на формування художнього інтелекту та духовно-емоційної сфери підростаючого покоління.
Підготовка студентів зі спеціальності 8.02020501 «Образотворче мистецтво» здійснюється за навчальним планом, який розроблено на основі освітньо-професійної програми та освітньо-кваліфікаційної характеристики, які погоджені Науково-методичною комісією Міністерства освіти і науки України та Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти.
Цим планом передбачається вивчення як гуманітарних та соціально-економічних, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін згідно рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Освітньо-професійна підготовка здійснюється 10 місяців на базі освітньо-кваліфікаційних рівнів «спеціаліст», «бакалавр».
На основі навчального плану із підготовки студентів за спеціальністю 8.02020501 «Образотворче мистецтво» розроблені навчально-методичні комплекси до кожної дисципліни.
Навчальним планом передбачена науково-виробнича практика загальною тривалістю 6 тижнів, та пленер (навчально-творча практика) – 2 тижні.
Загальний обсяг навчальної програми 60 кредитів ЄКТС: цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 13,5 кредитів, природничо-наукової підготовки – 11 кредитів, професійної та практичної підготовки – 35,5 кредитів.
Ключові результати навчання.
Знання з предметної галузі: Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних, природничо-наукових, професійних та практичних дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
Когнітивні уміння та навички з предметної галузі:
Психолого-педагогічна підготовка.
Магістр повинен знати:
– основи гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, які необхідні для розв’язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань;
– дисципліни психолого-педагогічного циклу, інноваційні педагогічні технології навчання і виховання, методологію наукових досліджень мистецьких дисциплін в їх спрямуванні на середню школу і навчальні заклади ІІ-ІІІ рівня акредитації.
– найновіші досягнення з проблем дидактики і методики навчання і виховання та з образотворчого мистецтва.
Спеціальна підготовка.
Магістр повинен знати:
– основи сучасних мистецтвознавчих наук на рівні, достатньому для проведення викладацької та науково-дослідної роботи;
– методологію науки на основі наукового світогляду, використання законів природи і суспільства у практиці навчально-виховної роботи;
– історію гуманізації освіти та виховання, історію зарубіжного та українського образотворчого мистецтва, його вклад у світове мистецтво;
– основні поняття академічного і сучасного мистецтва, методи дослідження, етапи розвитку мистецтвознавства, внесок в нього вітчизняних вчених;
– основи наукової та управлінської діяльності; принципи та прийоми збору, систематизації узагальнення і використання інформації, необхідної для проведення наукових досліджень мистецьких дисциплін і методичної роботи, практику підготовки інформаційно-художніх та науково-методичних матеріалів.
Методична підготовка.
Магістр повинен знати:
– загальні питання методики викладання дисциплін мистецького циклу в навчальних закладах ІІ-ІІІ-го рівня акредитації;
– принципи, методи, прийоми навчання, типологію, структурування занять, інших форм організації навчально-виховного процесу;
– методику позакласної, позаурочної та позааудиторної роботи з образотворчого мистецтва;
– сучасні методики і прийоми навчання, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду.
Практичні навички з предметної галузі:
Психолого-педагогічна підготовка.
Магістр повинен уміти:
– застосовувати набуті знання у вирішенні науково-методичних навчально-виховних і художньо-розвиваючих завдань з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів (студентів);
– здійснювати наукові дослідження, впроваджувати їх у практику;
– узагальнювати та оформляти наукові результати, користуватись сучасними науковими технологіями обробки інформації.
Спеціальна підготовка
Магістр повинен уміти:
– застосувати набуті знання та вміння на практиці;
– здійснювати науково-педагогічні, естетичні, культурологічні дослідження з використанням сучасних методик;
– відбирати та інтегрувати навчальний матеріал;
– використовувати ТЗН, підбирати, виготовляти засоби наочності, дидактичні матеріали;
– здійснювати художньо-просвітницьку роботу серед громадськості.
Методична підготовка.
Магістр повинен уміти:
– відбирати фактичний матеріал, методи і засоби навчання, визначати форми (види) занять з образотворчого мистецтва та художньої культури на основі діючих навчальних програм;
– адаптувати зміст навчального матеріалу згідно з принципами науковості і доступності до різних типів навчальних закладів;
– складати структурно-логічну схему окремого предмета (розділу, теми);
– активізувати навчальну, творчу діяльність учнів (студентів);
– творчо володіти дидактичними методами і прийомами викладання (навчання) мистецьких дисциплін;
– оптимально визначати навчально-методичну мету занять різного типу;
– впроваджувати методи і прийоми інтегрування в навчальному процесі.
Загальні уміння і навички:
– повинен виробити настанову на постійне поповнення своїх знань та розширення культурних обріїв;
– вміти у практичній діяльності застосовувати принципи наукової організації праці, володіти сучасними методами організації виховної роботи;
– повинен бути гуманістом, повинен володіти комунікативними й організаторськими навичками, бути толерантною та висококультурною людиною;
– здатність враховувати та застосовувати у практиці професійної роботи основні знання з методик початкового навчання;
– здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку;
– навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов;
– навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в командах професіоналів різного профілю;
– уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників з прикладами.
Об’єктами діяльності магістра за освітньо-професійним напрямом «Мистецтво» з навчання дитини образотворчому мистецтву.
Професійний профіль – вчитель образотворчого мистецтва
Випускник магістратури – це професійно підготовлений спеціаліст з проблем навчання і виховання в загальноосвітній школі, що дозволяє йому працювати на посаді викладача образотворчого мистецтва в навчальних закладах ІІ-IІI рівнів акредитації.
Доступ до подальшого навчання
Магістр за напрямом «Мистецтво» може продовжити навчання в аспірантурі.
Положення про екзамен, оцінювання і оцінки
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 60 кредитів, успішний захист магістерської роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.
Форма навчання
Денна, заочна
Директор програми:
Ятло Леонід Петрович, доцент, заслужений працівник культури України, декан факультету мистецтв.
Структурно-логічна схема освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»
Спеціальність 8.02020501 “Образотворче мистецтво”
Опис окремих одиниць курсу:
Код модуля | Назва дисципліни |
ОНД.01 | Академічна риторика |
ОНД.02 | Цивільний захист та охорона праці в галузі |
ОНД.03 | Педагогіка вищої школи |
ОНД.04 | Психологія вищої школи |
ОНД.05 | Креативні технології навчання у ВНЗ |
ОНД.06 | Філософія та соціологія освіти |
ОНД.07 | Ділова іноземна мова |
ОНД.08 | Теорія і практика рисунку |
ОНД.09 | Теорія і практика живопису |
ДВФ.01 | Викладання образотворчих дисциплін у ВНЗ та підготовка магістерської роботи |
ДВФ.02 | Основи мовної комунікації та культура мовлення |
ДВФ.03 | Теорія і практика етнодизайну |
ДВФ.04 | Теорія і практика композиції |
ДВС1.01 | Народне мистецтво і малярство |
ДВС1.03 | Оркестровий клас та диригування оркестром |
ДВС2.02 | Мистецтво орнаменту та художнього розпису |
ДВС2.01 | Фіто- та ландшафтний дизайн |
ДВС2.02 | Поліграфія, типографіка та фотомистецтво |
ДВС2.03 | Історія художнього текстилю та костюма |