Питання про те, як мистецтво співвідноситься з дійсністю, чим художня діяльність відрізняється від наукової діяльності і що їх об’єднує, завжди притягувало до себе широку увагу. Дехто вважає, що між художньою і науковою діяльністю немає принципової різниці, вона полягає лише в оформленні її результатів; мистецтво їх закріпляє в образній формі, а наука – в поняттях. І вчений, і художник у рівній мірі користуються одними й тими самими методами і прийомами: абстрагування, узагальнення, аналіз, спостереження тощо.
29 квітня 2015 р. в читальному залі № 2 у рамках відзначення Дня науки Науковою бібліотекою УДПУ імені Павла Тичини та мистецько-педагогічним факультетом був проведений круглий стіл на тему: «Мистецтво як наука».
Учасники круглого столу мали можливість ознайомитися з дослідженнями:
викладача кафедри музикознавства та вокально-хорових дисциплін Наталії Пиж’янової «Історіографія заснування Охматівського сільського хору П. Демуцького»;
викладача кафедри хореографії та художньої культури Ольги Бикової «Організація дитячого хореографічного фестивалю як одна з форм розвитку індивідуальних творчих здібностей майбутнього вчителя хореографії»;
викладача кафедри музикознавства та вокально-хорових дисциплін Оксани Сухецької «Змінне та незмінне в музиці. Музичний логос, його сутність та структура»;
магістрантки кафедри образотворчого мистецтва Тетяни Горчинської «До питання формування колористичної культури майбутніх вчителів образотворчого мистецтва»;
студентки 4-го курсу спеціальності «Музичне мистецтво» Ірини Марченко «Нові виражальні засоби в музиці ХХ століття»;
студентки 5-го курсу спеціальності «Хореографія» Руслани Ковальчук «Творчі пошуки та здобутки видатного балетмейстера П. Вірського».
На завершення заходу бібліотекар Ольга Прокопчук ознайомила присутніх з науковою літературою із фондів бібліотеки суголосною темі заходу та цікавими фото – результатами наукових досліджень, що сприймаються як витвір мистецтва.
Організація таких наукових заходів сприяє поглибленню знань студентів, отриманих під час навчання, а також формуванню та розвитку здібностей майбутніх науковців.