ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ Напрям підготовки 6.020205 “Образотворче мистецтво”

Напрям підготовки 6.020205 “Образотворче мистецтво”

Кваліфікація, що присвоюється:
Вчитель образотворчого мистецтва

Рівень кваліфікації:
Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування:
Творче випробування

Вимоги і положення до кваліфікації:

Профіль програми:

У студентів має бути: сформований науковий світогляд, національна самосвідомість як відображання цілей, потреб, інтересів морально-естетичних орієнтацій особистості; усвідомлення соціальної ролі педагогічної діяльності, виявлення громадянської та соціальної активності; стійкі пізнавальні інтереси, прагнення до постійного самовдосконалення і духовного збагачення; педагогічна спостережливість, уява, тактовність, незалежність мислення у поєднанні з повагою до суджень інших людей; володіння такими якостями як толерантність, доброзичливість, наявність почуття власної гідності, самоповаги, скромності, вимогливості до себе й до інших; знання досягнень української національної та світової культури; фахові знання, уміння та навички.

Випускники факультету мистецтв повинні вміти: вирішувати педагогічні навчально-виховні, художньо-творчі завдання з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, здійснювати наукові дослідження, впроваджувати їх у практику, узагальнювати та оформляти наукові результати, користуватись сучасними науковими технологіями обробки інформації, аналізувати узагальнювати і використовувати у своїй роботі передовий педагогічний досвід у царині естетичного виховання школярів, критично оцінювати результати власної педагогічної діяльності, творчо підходити і впроваджувати нові освітні навчально-виховні технології.

Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу обов’язкових навчальних дисциплін – 124 кр., модулі циклу дисциплін вибору факультету – 38 кр., модулі дисциплін вільного вибору студента – 57 кр., практична підготовка – 21 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області:
Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки з образотворчого мистецтва.

Базові уявлення:
– Суть, мета і завдання художньо-естетичного виховання школярів.
– Професійні вимоги до вчителя образотворчого мистецтва загальноосвітньої школи.
– Загальні питання методики викладання дисциплін мистецького циклу в загальноосвітніх навчальних закладах.
– Принципи, методи, прийоми навчання, типологію, структурування занять, інших форм організації навчально-виховного процесу
– Методику позакласної, позаурочної та поза аудиторної роботи з образотворчого мистецтва
– Принципи розвитку творчої активності школярів на уроках образотворчого мистецтва.
– Методика образотворчого мистецтва школярів 1-4 класів.
– Методика образотворчого мистецтва школярів 5-7 класів.
– Сучасні методики і прийоми навчання, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області:
– здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання практичних завдань в галузі досліджень у сфері художньої освіти;
– уміння та навички абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;
– здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації, отриманої з різних джерел;
– навички презентації наукового та практичного матеріалу;
– уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області:
– уміння використовувати спеціалізоване комп’ютерне програмне забезпечення з фахових дисциплін;
– застосовувати набуті знання та вміння на практиці;
– здійснювати науково-педагогічні, естетичні, культурологічні дослідження з використанням сучасних методик;
– відбирати та інтегрувати навчальний матеріал;
– використовувати ТЗН, підбирати, виготовляти засоби наочності, дидактичні матеріали;
– здійснювати художньо-просвітницьку роботу серед громадськості.

4. Загальні уміння та навички:
– уміння враховувати процеси соціально-політичної ситуації України, правові, етичні та етнічні норми у педагогічній та громадській, суспільно-політичній діяльності; навчально-виховному процесі;
– здатність до самовдосконалення та професійного зростання;
– вербальні та невербальні навички комунікативної діяльності;
– розширення кругозору, систематизація та узагальнення знання з музичного мистецтва.

Професійні профілі випускників з прикладами:
Бакалавр одержує підготовку з дисциплін гуманітарного циклу та фундаментальних фахових дисциплін, а також теоретичну і практичну фахову підготовку з дисциплін психолого-педагогічного циклу, проходить педагогічну практику.

Студенти повинні:
– бути обізнаним з основними світоглядними теоріями та концепціями в галузі гуманітарних і соціально-економічних наук, вміти аналізувати соціальні проблеми і процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної і соціальної діяльності;

– знати етичні і правові норми, які регулюють відносини між людьми, відношення людини до навколишнього середовища;

– розуміти процеси і явища, можливості сучасних наукових методів досліджень та володіти цими методами на рівні, необхідному для вирішення практичних задач, що постають при виконанні професійних обов’язків;

– бути підготовленим для продовження навчання, професійної діяльності в іншому оточенні;

– володіти розвиненою культурою мислення, вміти ясно і логічно висловлювати свої думки як усно, так і письмово;

– володіти навичками наукової організації праці, бути обізнаним з можливостями і методами застосування комп’ютерної техніки в своїй професійній діяльності; бути здатним самостійно опанувати нові знання, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень методики своєї науки та соціальної практики;

– розуміти основні проблеми своєї професії, дисципліни, що визначають конкретну галузь його діяльності;

– мати достатню підготовку для самостійної побудови і використання в практичній діяльності різних методик, аналізу явищ і процесів.

Підготовка до ступеня спеціаліста включає також поглиблене вивчення базових дисциплін з відповідного фаху, виконання дипломних, курсових робіт практичного, аналітичного або дослідницького характеру.

Доступ до подальшого навчання:
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, може продовжити навчання на наступному циклі вищої освіти (рівень – спеціаліст або магістр) на конкурсній основі за спеціальністю «Образотворче мистецтво». Спеціаліст – 1 рік, магістр – 2 роки навчання на базі бакалаврату.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:
– завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;
– успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен «Педагогіка з методикою викладання образотворчого мистецтва» на засіданні Державної екзаменаційної комісії.
– Кваліфікаційна робота або кваліфікаційний екзамен: рисунок та живопис.

Форма навчання:
Денна (повна), заочна.

Директор програми:
Ятло Леонід Петрович, доцент, заслужений працівник культури України, декан факультету мистецтв.

Структурно-логічна схема бакалаврату 6.020205 «Образотворче мистецтво»

Опис окремих одиниць курсу:

Код дисципліни Назва дисципліни
ОНД.01 Українська мова за професійним спрямуванням
ОНД.02 Історія та культура України
ОНД.03 Філософія
ОНД.04 Політологічна та соціологічні науки
ОНД.05 Іноземна мова
ОНД.06 Фізичне виховання
ОНД.07 Охорона праці та безпека життєдіяльності
ОНД.08 ІК технології в галузі
ОНД.09 Українознавство
ОНД.10 Педагогіка
ОНД.11 Психологія
ОНД.12 Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ОНД.13 Рисунок
ОНД.14 Живопис
ДВФ.01 Виховна робота та педагогічна майстерність
ДВФ.02 Основи наукових досліджень
ДВФ.03 Основи перспективи
ДВФ.04 Композиція
ДВФ.05 Методика навчання образотворчого мистецтва та педагогічний малюнок
ДВФ.06 Комп’ютерна графіка
ДВС1.01 Художня культура з методикою навчання
ДВС2.02 Декоративно-прикладне мистецтво та етнодизайн
ДВС3.03 Історія мистецтв
ДВС4.04 Кольорознавство
ДВС5.05 Мистецтво графіки
ДВС6.06 Матеріали і технологія образотворчого мистецтва
ДВС7.07 Скульптура та пластанатомія
ДВС8.08 Художнє конструювання та проектування
ДВС1.01 Основи дизайну з методикою навчання