Кваліфікація, що присвоюється:
магістр мистецтва, викладач вокально-хорових дисциплін у ВНЗ, викладач музичного мистецтва та художньої культури
Рівень кваліфікації: Магістр
Спеціальні вимоги до зарахування:
На конкурсній основі за результатами вступних випробувань з дисциплін: «Фах» та «Іноземна мова», з врахуванням середнього бала документа про базову вищу освіту. В конкурсі беруть участь вступники, які успішно витримали вступне випробування і отримали 160 балів з профілюючої дисципліни.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)
Приймаються особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або спеціаліста.
Профіль програми
Магістр зі спеціальності «Музичне мистецтво» підготовлений для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної, естетико-культурної та організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) музичної освіти. Магістр готується для роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, в навчальних закладах ІІ, ІІІ, ІV рівня акредитації, навчально-виховних, наукових, музичних, методичних, державних установах, на підприємствах та громадських організаціях.
Висока професійна підготовка спеціаліста виявляється в досконалому знанні фахових предметів, в здатності до постійного самовдосконалення, в умінні власним прикладом впливати на формування музичного інтелекту та духовно-емоційної сфери підростаючого покоління.
Підготовка студентів зі спеціальності 8.02020401 Музичне мистецтво здійснюється за навчальним планом, який розроблено на основі освітньо-професійної програми та освітньо-кваліфікаційної характеристики, які погоджені Науково-методичною комісією Міністерства освіти і науки України.
Цим планом передбачається вивчення як гуманітарних та соціально-економічних, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін згідно рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Освітньо-професійна підготовка здійснюється 1 рік 6 місяців на базі освітньо-кваліфікаційних рівнів «спеціаліст», «бакалавр».
На основі навчального плану із підготовки студентів за спеціальністю 8.02020401 «Музичне мистецтво» розроблені навчально-методичні комплекси до кожної дисципліни.
Навчальним планом передбачена виробнича практика загальною тривалістю 6 тижнів.
Загальний обсяг навчальної програми 90 кредитів ЄКТС: цикл обов’язкових навчальних дисциплін – 37 кредитів, дисциплін вибору факультету – 22 кредитів, дисциплін вільного вибору студента – 22 кредитів.
Ключові результати навчання.
Знання з предметної галузі: Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних, природничо-наукових, професійних та практичних дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
Когнітивні уміння та навички з предметної галузі:
Психолого-педагогічна підготовка.
Магістр повинен знати:
– передові технології і стратегії з формування духовності, дійсну сутність взаємин культури і мистецтва, культури і цивілізації, культури і інструментальної музики;
– чітке усвідомлення джерел духовності та завдання збереження світу музично-вокальних цінностей;
– теорію та практику виконавської майстерності;
– ґрунтовну гуманітарну та вузькопрофесійну виконавську підготовку, розуміння основних теоретичних концепцій сучасної культурології та музикології, їхніх найважливіших методів та підходів, вітчизняного та світового доробку в галузі теорії та історії культури, музичного мистецтва; оперування навичками аналізу та інтерпретації музичного, текстового, слухового та візуального матеріалу.
Спеціальна підготовка.
Магістр повинен знати:
– найкращі зразки музичного мистецтва, концертного репертуару, народної творчості;
– кращі традиції української та провідних світових виконавських шкіл;
– знати психологічні засоби конструювання змісту професійної діяльності соліста методами психолого-педагогічного спостереження та експерименту, соціологічних досліджень тощо;
– духовно-просвітницьку діяльність у мистецькій сфері;
– здійснювати аналіз явищ сучасного мистецтва як соціокультурного феномена в історичному ракурсі;
– соціальні проблеми розвитку суспільства в контексті формування естетичних смаків людства, української нації та її гідності;
– сучасні державні нормативні документи, постанови з питань розвитку суспільства, культури й мистецтва, науки й освіти України
Методична підготовка.
Магістр повинен знати:
– загальні питання методики викладання дисциплін мистецького циклу в навчальних закладах ІІ,ІІІ, IV рівня акредитації;
– принципи, методи, прийоми навчання, типологію, структурування занять, інших форм організації навчально-виховного процесу;
– методику позакласної, позаурочної та позааудиторної роботи з музичного мистецтва;
– сучасні методики і прийоми навчання, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду.
Практичні навички з предметної галузі:
Психолого-педагогічна підготовка.
Магістр повинен уміти:
– застосовувати професійно-профільованих знань у концертній, педагогічній, науково-дослідницькій роботі;
– використовувати нормативні документи в концертній та навчально-педагогічній, науково-дослідницькій роботі;
– знати основні шляхи пошуку виконавських засобів втілення художнього образу у виконавській, педагогічній, композиторській діяльності;
Спеціальна підготовка.
Магістр повинен уміти:
– застосувати набуті знання та вміння на практиці;
– здійснювати науково-педагогічні, естетичні, культурологічні дослідження з використанням сучасних методик;
– використовувати знання педагогічного репертуару в педагогічній діяльності;
– використовувати професійно-профільовані знання у виконавській, педагогічній, науково-дослідницькій, музикознавчій, композиторській діяльності.
– використовувати професійно-профільовані знання та практичні навички вокально-хорового напрямку та художньої культури для здійснення професійної діяльності.
– використовувати професійно-профільовані знання та практичні навички з сольфеджіо, гармонії, аналізу музичних творів для виробничої діяльності.
Методична підготовка.
Магістр повинен уміти:
– відбирати фактичний матеріал, методи і засоби навчання, визначати форми (види) занять з музичного мистецтва та художньої культури на основі діючих навчальних програм;
– адаптувати зміст навчального матеріалу згідно з принципами науковості і доступності до різних типів навчальних закладів;
– складати структурно-логічну схему окремого предмета (розділу, теми);
– активізувати навчальну, творчу діяльність учнів (студентів);
– творчо володіти дидактичними методами і прийомами викладання (навчання) мистецьких дисциплін;
– оптимально визначати навчально-методичну мету занять різного типу;
– впроваджувати методи і прийоми інтегрування в навчальному процесі.
Загальні уміння і навички:
– повинен виробити настанову на постійне поповнення своїх знань та розширення культурних обріїв;
– вміти у практичній діяльності застосовувати принципи наукової організації праці, володіти сучасними методами організації виховної роботи;
– повинен бути гуманістом, повинен володіти комунікативними й організаторськими навичками, бути толерантною та висококультурною людиною;
– здатність враховувати та застосовувати у практиці професійної роботи основні знання з методик початкового навчання;
– здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку;
– навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов;
– навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в командах професіоналів різного профілю;
– уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників з прикладами.
Освітньо-професійна підготовка магістра музичного мистецтва формує уміння та здатності для реалізації виконавських, педагогічних, диригентсько-організаційних та дослідницьких виробничих функцій.
Професійний профіль – магістр мистецтва, викладач вокально-хорових дисциплін у ВНЗ, викладач музичного мистецтва та художньої культури.
Випускник магістратури – це професійно підготовлений спеціаліст у галузі музичного мистецтва та художньої культури, що дозволяє йому працювати на посаді викладача фахових дисциплін у навчальних закладах ІІ, IІI, IV рівнів акредитації культури та дозвілля, концертних організаціях.
Доступ до подальшого навчання.
Магістр за напрямом «Мистецтво» може продовжити навчання в аспірантурі.
Положення про екзамен, оцінювання і оцінки.
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.
Вимоги до випуску.
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішний захист магістерської роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.
Форма навчання: Денна
Директор програми:
Ятло Леонід Петрович, Заслужений працівник культури України, доцент, декан факультету мистецтв.
Структурно-логічна схема освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»
Спеціальність 8.02020401 Музичне мистецтво
Опис окремих одиниць курсу:
Код модуля | Назва дисципліни |
ОНД.01 | Академічна риторика |
ОНД.02 | Цивільний захист та охорона праці в галузі |
ОНД.03 | Педагогіка вищої школи |
ОНД.04 | Психологія вищої школи |
ОНД.05 | Креативні технології навчання у ВНЗ |
ОНД.06 | Філософія та соціологія освіти |
ОНД.07 | Ділова іноземна мова |
ОНД.08 | Методика викладання вокально-хорових дисциплін |
ОНД.09 | Основний музичний інструмент та підготовка магістерської програми |
ДВФ.01 | Методика викладання художньої культури |
ДВФ.02 | Підготовка магістерської роботи |
ДВФ.04 | Вокал |
ДВФ.05 | Хоровий клас та диригування |
На базі освітнього ступеня “бакалавр” | |
Кластер 1 | |
ДВС1.01 | Музика ХХ століття |
ДВС1.02 | Масова та елітарна культура |
ДВС1.03 | Теорія та методика викладання музичного мистецтва |
На базі освітнього ступеня “спеціаліст” | |
Кластер 2 | |
ДВС2.01 | Історія музики ХХ століття |
ДВС2.02 | Художні напрямки масової та елітарної культури |
ДВС2.03 | Теорія та методика викладання музичного мистецтва |
ПП.01 | Виробнича практика |