ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ Напрям підготовки: 6.020202 “Хореографія”

Напрям підготовки: 6.020202 “Хореографія”

Кваліфікація, що присвоюється:
Вчитель хореографії

Спеціалізація (на вибір):
– Режисура хореографічно-виховних шкільних заходів.
– Художня культура.

Рівень кваліфікації:
Бакалавр (перший рівень вищої освіти відповідає шостому кваліфікаційному рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає здобуття особою теоретичних знань та практичних умінь і навичок, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраною спеціальністю).

Спеціальні вимоги до зарахування:
Творче випробування

Вимоги і положення до кваліфікації:
Відповідно до змін, які відбуваються в українському суспільстві, новими підходами до навчання і виховання підростаючої молоді, дорослого населення, що сприяє позитивній самореалізації, задоволенню інтересів та нахилів, бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, що передбачає широку освіченість, яка включає оволодіння філософськими проблемами охорони природи, вітчизняної та світової культури, діловою іноземною мовою тощо, а також: знаннями і вміннями з хореографії, методик викладання хореографічних дисциплін у школі, педагогіки і психології, оволодіння тренінгом спілкування, навичками безперервного духовного та фізичного самовдосконалення.
Бакалавр напряму підготовки «Хореографія» має бути гуманістом, повинен володіти комунікативними, організаторськими якостями, високою хореографічно-естетичною культурою, почуттям такту.

Профіль програми:

Бакалавр – це освітній ступінь, що здобувається на першому рівні вищої освіти та присуджується вищим навчальним закладом у результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти освітньо-професійної програми, обсяг якої становить 180-240 кредитів ЄКТС. Обсяг освітньо-професійної програми для здобуття ступеня бакалавра на основі ступеня молодшого бакалавра визначається вищим навчальним закладом.
Відповідно до отриманої фундаментальної підготовки фахівці напряму підготовки: 6.020202 «Хореографія» можуть виконувати освітню, художньо-педагогічну, навчально-виховну, науково-дослідницьку, освітньо-управлінську, консультативну професійну діяльність в системі освіти. Вчитель хореографії може викладати дисципліни хореографічного циклу, керувати хореографічним колективом в загальноосвітніх середніх навчальних закладах (школах, ліцеях, гімназіях тощо), будинках дитячої та юнацької творчості, школах мистецтв та ін.
Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу обов’язкових навчальних дисциплін – 122 кр., модулі циклу дисциплін вибору факультету – 39 кр., модулі дисциплін вільного вибору студента – 58 кр., практична підготовка – 21 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області
Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки з хореографічного мистецтва.

Базові уявлення:
– Суть, мета і завдання хореографічного виховання школярів.
– Професійні вимоги до вчителя хореографії загальноосвітньої школи.
– Історія хореографічного мистецтва.
– Особливості танцювальних костюмів.
– Кращі зразки хореографічного мистецтва.
– Основи композиції та постановки танцю.
– Робота та основні завдання балетмейстера в хореографічному колективі.
– Створення колективу, планування роботи та формування його репертуару.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
– здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання практичних завдань в галузі досліджень у сфері хореографічного виховання;
– уміння та навички абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;
– здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації, отриманої з різних джерел;
– навички презентації наукового та творчого матеріалу;
– уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області:
У процесі навчання хореографії студенти опановують спеціальну систему вправ, танцювальних номерів, вирішують комплекс творчих завдань, які позитивно впливають на формування їх творчого потенціалу, індивідуального стилю діяльності, професійного досвіду, творчої активності та самостійності.

4. Загальні уміння та навички:
– уміння враховувати процеси соціально-політичної ситуації України, правові, етичні та етнічні норми у педагогічній та громадській, суспільно-політичній діяльності; навчально-виховному процесі;
– здатність до самовдосконалення та професійного зростання;
– вербальні та невербальні навички комунікативної діяльності;
– розширення кругозору, систематизація та узагальнення знань з хореографічного мистецтва.

Професійні профілі випускників з прикладами

Бакалавр одержує підготовку з дисциплін гуманітарного циклу та фундаментальних фахових дисциплін, а також теоретичну і практичну фахову підготовку з дисциплін психолого-педагогічного циклу, проходить педагогічну практику.

Студенти повинні:

– бути обізнаними з основних теорій та концепцій в галузі гуманітарних і соціально-економічних наук, вміти аналізувати соціальні проблеми і процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної і соціальної діяльності;
– знати етичні і правові норми, які регулюють відносини між людьми, відношення людини до навколишнього середовища;
– розуміти процеси і явища, можливості сучасних наукових методів досліджень та володіти цими методами на рівні, необхідному для вирішення практичних задач, що постають при виконанні професійних обов’язків;
– бути підготовленим для продовження навчання, професійної діяльності в іншому оточенні;
– володіти розвиненою культурою мислення, вміти ясно і логічно висловлювати свої думки як усно, так і письмово;
– володіти навичками наукової організації праці, бути обізнаним з можливостями і методами застосування комп’ютерної техніки в своїй професійній діяльності; бути здатним самостійно опанувати нові знання, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень методики своєї науки та соціальної практики;
– розуміти основні проблеми своєї професії, дисципліни, що визначають конкретну галузь його діяльності;
– мати достатню підготовку для самостійної розробки і використання в практичній діяльності різних методик, аналізу явищ і процесів.
Підготовка до ступеня спеціаліста включає також поглиблене вивчення базових дисциплін з відповідного фаху, виконання дипломних, курсових робіт практичного, аналітичного або дослідницького характеру.

Доступ до подальшого навчання:
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, може продовжити навчання на наступному циклі вищої освіти (рівні – спеціаліст, магістр) на конкурсній основі за спеціальністю «Хореографія». Спеціаліст – 1 рік, магістр – 1,5-2 роки навчання на базі бакалаврату.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:

– завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;
– успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен з хореографічного мистецтва з методикою викладання на засіданні Державної екзаменаційної комісії;
– кваліфікаційна робота з хореографії.

Форма навчання:
Денна (повна), заочна (за скороченим терміном навчання на базі ОКР «молодший спеціаліст»).

Директор програми:
Ятло Леонід Петрович, доцент, заслужений працівник культури України, декан факультету мистецтв.

Опис окремих одиниць курсу:

Код дисципліни Назва дисципліни
ОНД.01 Українська мова за професійним спрямуванням
ОНД.02 Історія та культура України
ОНД.03 Філософія
ОНД.04 Політологічна та соціологічна науки
ОНД.05 Іноземна мова
ОНД.06 Фізичне виховання
ОНД.07 Охорона праці та безпека життєдіяльності
ОНД.08 ІК технології в галузі “Мистецтво”
ОНД.09 Українознавство
ОНД.10 Педагогіка
ОНД.11 Психологія
ОНД.12 Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ОНД.13 Теорія та методика танцю
ОНД.14 Мистецтво балетмейстера
ДВФ.01 Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом
ДВФ.02 Теорія і методика українського народного танцю
ДВФ.03 Історія хореографічного мистецтва
ДВФ.04 Народний костюм і сценічне оформлення
ДВФ.05 Ритміка та музичний рух
ДВФ.06 Народознавство та хореографічний фольклор України
ДВС1.01 Історія педагогіки
ДВС1.02 Ансамбль
ДВС1.03 Теорія і методика сучасного танцю
ДВС1.04 Гімнастика та методика навчання віртуозних рухів
ДВС1.05 Художня культура
ДВС2.05 Режисура в танці