ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ Напрям підготовки: 6.020204 “Музичне мистецтво”

Напрям підготовки: 6.020204 “Музичне мистецтво”

Кваліфікація, що присвоюється:
Вчитель музичного мистецтва

Рівень кваліфікації:
Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування:
Творче випробування

Вимоги та положення до кваліфікації:

Профіль програми:

У студентів має бути: сформований науковий світогляд, національна самосвідомість як відображання цілей, потреб, інтересів морально-естетичних орієнтацій особистості; усвідомлення соціальної ролі педагогічної діяльності, виявлення громадянської та соціальної активності; стійкі пізнавальні інтереси, прагнення до постійного самовдосконалення і духовного збагачення; педагогічна спостережливість, уява, тактовність, незалежність мислення у поєднанні з повагою до суджень інших людей; володіння такими якостями як толерантність, доброзичливість, наявність почуття власної гідності, самоповаги, скромності, вимогливості до себе й до інших; знання досягнень української національної та світової культури; фахові знання, уміння та навички.

Випускники факультету мистецтв повинні вміти: вирішувати педагогічні навчально-виховні, художньо-творчі завдання з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх музичної підготовки; розвивати у процесі занять музичну культуру школярів; грати на музичних інструментах; професійно навчати школярів хоровому і сольному співу, виразно диригувати хором; здійснювати змістовний аналіз музичного твору, емоційно й образно розповідати дітям про музику і музикантів, події музичного життя; організовувати дитячі самодіяльні творчі колективи (хорові фольклорні, інструментальні); читати з аркуша, транспонувати і підбирати по слуху музичні твори, аранжувати та інструментувати їх для різних виконавських складів; творчо проводити уроки музики у відповідності з метою, принципами і завданнями організації музично-виховної роботи в школі, здійснювати художньо-педагогічне спілкування з дітьми; аналізувати узагальнювати і використовувати у своїй роботі передовий педагогічний досвід у царині музично-естетичного виховання школярів, критично оцінювати результати власної педагогічної діяльності, творчо підходити і впроваджувати нові освітні навчально-виховні технології.

Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу обов’язкових навчальних дисциплін – 120 кр., модулі циклу дисциплін вибору факультету – 54 кр., модулі дисциплін вільного вибору студента – 60 кр., модулі практик – 6 кр.

Ключові результати навчання:
1. Знання з предметної області
Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки з музичного мистецтва.

Базові уявлення:
– Суть, мета і завдання музичного виховання школярів.
– Професійні вимоги до вчителя музики загальноосвітньої школи.
– Історичний аспект розвитку теорії і методики музичного виховання в Україні.
– Хоровий спів у школі, методика формування навичок хорового співу.
– Музично-ритмічні рухи як складовий компонент музичного виховання учнів.
– Сутність творчого сприймання музики та педагогічні проблеми його формування в учнів.
– Виконавська майстерність дітей та її використання у навчально-виховному процесі..
– Розвиток творчої активності школярів на уроках музики.
– Музична гра в активізації творчого потенціалу дітей.
– Методика музичного виховання школярів 1-4 класів.
– Методика музичного виховання школярів 5-8 класів.
– Позакласні форми роботи з музично-естетичного виховання школярів.
– Багатофункціональність педагогічної оцінки у процесі музичного розвитку школярів.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
– здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання практичних завдань в галузі досліджень у сфері музичного виховання;
– уміння та навички абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;
– здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації, отриманої з різних джерел;
– навички презентації наукового та практичного матеріалу;
– уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області:
– уміння використовувати спеціалізоване комп’ютерне програмне забезпечення з фахових дисциплін;
– у процесі навчання гри на музичному інструменті студенти вивчають комплекс технічних вправ та етюдів, визначену кількість музичних творів з художнього та дитячого репертуару, які впливають на формування їх естетичного ідеалу, смаку та на розвиток музичного світогляду, професійно-аналітичного мислення, творчої активності та самостійності;
– у студентів має бути сформована система знань з техніки хорового диригування та її специфіки. Формуються практичні вміння та навички щодо вирішення проблем в управлінні та роботі з хором, система знань з основних вокально-технічних навичок.

4. Загальні уміння та навички:
– враховувати та застосовувати у практиці професійної роботи основні економічні закони;
– уміння враховувати процеси соціально-політичної ситуації України, правові, етичні та етнічні норми у педагогічній та громадській, суспільно-політичній діяльності; навчально-виховному процесі;
– здатність до самовдосконалення та професійного зростання;
– вербальні та невербальні навички комунікативної діяльності;
– навички взаємодії із іншими людьми;
– розширення кругозору, систематизація та узагальнення знання з музичного мистецтва.

Професійні профілі випускників з прикладами
Бакалавр одержує підготовку з дисциплін гуманітарного циклу та фундаментальних фахових дисциплін, а також теоретичну і практичну фахову підготовку з дисциплін психолого-педагогічного циклу, проходить педагогічну практику.

Студенти повинні:
– бути обізнаним з основними світоглядними теоріями та концепціями в галузі гуманітарних і соціально-економічних наук, вміти аналізувати соціальні проблеми і процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної і соціальної діяльності;

– знати етичні і правові норми, які регулюють відносини між людьми, відношення людини до навколишнього середовища;

– розуміти процеси і явища, можливості сучасних наукових методів досліджень та володіти цими методами на рівні, необхідному для вирішення практичних задач, що постають при виконанні професійних обов’язків;

– бути підготовленим для продовження навчання, професійної діяльності в іншому оточенні;

– володіти розвиненою культурою мислення, вміти ясно і логічно висловлювати свої думки як усно, так і письмово;

– володіти навичками наукової організації праці, бути обізнаним з можливостями і методами застосування комп’ютерної техніки в своїй професійній діяльності; бути здатним самостійно опанувати нові знання, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень методики своєї науки та соціальної практики;

– розуміти основні проблеми своєї професії, дисципліни, що визначають конкретну галузь його діяльності;

– мати достатню підготовку для самостійної побудови і використання в практичній діяльності різних методик, аналізу явищ і процесів. Підготовка до ступеня спеціаліста включає також поглиблене вивчення базових дисциплін з відповідного фаху, виконання дипломних, курсових робіт практичного, аналітичного або дослідницького характеру.

Доступ до подальшого навчання:
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, може продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (рівень – спеціаліст або магістр) на конкурсній основі за спеціальністю «Музичне мистецтво». Спеціаліст – 1 рік, магістр – 2 роки навчання на базі бакалаврату.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:
– завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;
– державний екзамен з педагогіки та методики музичного виховання аба кваліфікаційна робота.
– державний екзамен з фаху;
– державний екзамен з диригування.

Форма навчання:
Денна (повна), заочна.

Директор програми:
Ятло Леонід Петрович, доцент, заслужений працівник культури України, декан факультету мистецтв.

Структурно-логічна схема бакалаврату 6.020204 “Музичне мистецтво”

Опис окремих одиниць курсу:

Код модуля Назва дисципліни
ОНД.01 Українська мова за професійним спрямуванням
ОНД.02 Історія та культура України
ОНД.03 Філософія
ОНД.04 Політологічна та соціологічна науки
ОНД.05 Іноземна мова
ОНД.06 Фізичне виховання
ОНД.07 Охорона праці та безпека життєдіяльності
ОНД.08 ІК технології в галузі
ОНД.09 Українознавство
ОНД.10 Педагогіка і психологія
ОНД.11 Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ОНД.12 Теорія музики і сольфеджіо
ОНД.13 Концертмейстерський клас
ОНД.14 Методика викладання фахових дисциплін
ОНД.15 Фах
Спеціалізація: Струнні інструменти;
Духові інструменти;
Народні інструменти.
ОНД.13 Диригування
ДВФ.02 Ансамбль
ДВФ.03 Фортепіано
ДВФ.01 Оркестровий клас
ДВФ.04 Інструментування
ДВС1.01 Історія музики
ДВС1.03 Основи інтерпретації
ДВС1.04 Читання оркестрових партитур та інструментознавство
ДВС1.05 Робота з оркестром
ДВС1.07 Історія музики
Спеціалізація:
Фортепіано.
ДВФ.01 Концертмейстерська практика
ДВФ.02 Камерний ансамбль
ДВФ.03 Додатковий музичний інструмент
ДВФ.04 Диригування
ДВФ.05 Аналіз музичних творів
ДВС1.01 Історія музики
ДВС1.02 Гармонія і основи поліфонії
ДВС1.03 Читання оркестрових партитур та інструментознавство
ДВС1.04 Композиція
ДВС1.05 Основи імпровізації
Спеціалізація:
Соціальна педагогіка.
ДВС1.05 Аналіз музичних творів
ДВC1.07 Гармонія та основи поліфонії
ДВC1.07 Музична інформатика
ДВC1.07 Історія музики