Абітурієнти, які подали заяви на вступ на спеціальності «Хореографія», «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво» денної форми навчання (ОКР «Бакалавр») мистецько-педагогічного факультету традиційно беруть участь у творчих конкурсах з обраного напряму підготовки, які розпочалися 21 липня і триватимуть до 25 липня включно.
Творчий конкурс для абітурієнтів, які вступають за напрямом підготовки 6.020202 «Хореографія» складався з двох етапів: класичний екзерсис біля станка та на середині зали і демонстрацію авторського хореографічного етюду будь-якого жанру (народна, сучасна чи бальна хореографія).
Метою творчого конкурсу був відбір обдарованої, здібної до навчання молоді для розкриття та реалізації потенційних хореографічних можливостей, а також подальшого становлення як хореографа-професіонала шляхом надання ґрунтовних знань з дисциплін хореографічного циклу в умовах навчання в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Для досягнення мети умовами творчого конкурсу передбачалося комплексне вирішення наступних завдань:
1. Перевірка анатомо-фізіологічних та музично-ритмічних даних абітурієнта: виворотність, пластичність, рухливість ніг (стопа, коліна, стегна); гнучкість, пластичність та рухливість корпуса, сила м`язів ніг, здібність до стрибків, почуття ритму, музичний слух.
2. Виявлення рівня хореографічної підготовки абітурієнтів, їх виконавчої майстерності, а також творчих та артистичних здібностей: рівень технічної виконавської майстерності, методика виконання, створення та передача образу.
Для успішного результату в процесі творчого конкурсу абітурієнти повинні вміти: емоційно, пластично, сценічно, артистично сприймати і відтворювати музичний і хореографічний матеріал.
Програма творчого конкурсу з музики включала основні дисципліни фахової підготовки, які дозволять об’єктивно та системно підійти до визначення рівня та якості знань та умінь абітурієнтів на предмет засвідчення відповідності державному стандарту.
З огляду на зазначене, на творчому конкурсі необхідно було показати уміння та навички гри на музичному інструменті, співу та знання з сольфеджіо і музичної грамоти.
Творчий конкурс з музики відбувався індивідуально і був зорієнтований на виявлення сформованості в абітурієнтів комплексу основних знань, умінь та навичок, які дадуть можливість продемонструвати володіння ними музичним інструментом, голосовим апаратом, вільним оперуванням знаннями з сольфеджіо та музичної грамоти.
Творчий конкурс для абітурієнтів, які вступають за напрямом підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво» складався з трьох етапів: гра на музичному інструменті, спів, та сольфеджіо, музична грамота.
Першочерговим завданням перед абітурієнтами було виконання на музичному інструменті двох різнохарактерних творів за складністю відповідно до рівня випускних класів музичних шкіл.
Особлива увага зверталася на: володіння основними вміннями та навичками виконавської майстерності; володіння різноманітним за жанром та стилем інструментальним художнім репертуаром; володіння виконавською технікою, необхідною для відтворення змісту твору; володіння засобами музично-художньої виразності; мобільність та функціональність ігрового апарату.
Черговим випробуванням було виконання будь-якого народного, естрадного, джазового або класичного вокального твору (без супроводу). Особлива увага зверталася на: наявність вокальних даних, артистизм, емоційність, почуття стилю у виконуваному творі, творчу індивідуальність абітурієнта (оригінальність інтерпретації твору, що виконується, імідж).
Останньою вимогою до абітурієнта стало володіння та вільне оперування знаннями з сольфеджіо та музичної грамоти (згідно програми випускних класів музичних шкіл).
На творчому конкурсі з напряму підготовки 6.020205 «Образотворче мистецтво» абітурієнт практичною роботою з рисунку мав довести відповідний рівень підготовки з фаху і наявність художнього смаку, які б могли стати міцною базою для подальшого навчання у вищому педагогічному закладі за напрямом «Образотворче мистецтво».
На вступному творчому конкурсі абітурієнт повинен був показати практичні вміння з основ зображувальної грамоти. З цією метою він протягом 4-х академічних годин олівцем на аркуші паперу розміром 40х30 см виконував малюнок з натури натюрморту із предметів побуту на нейтральному тлі (керамічний глек, гіпсовий куб, фрукти).
У малюнку натюрморту необхідно було вирішити такі завдання: правильно закомпонувати зображення на площині паперу; виявити основні пропорції, характер і пластичний взаємозв’язок між частинами і цілим; виконати конструктивну побудову, використовуючи закони лінійної перспективи; передати форму, об’єм, фактуру предметів і їх світлотіньові співвідношення засобами лінії й тону.
Результати творчого конкурсу для вступників, які вступали на основі повної загальної середньої освіти, оцінювалися за шкалою від 100 до 200 балів та будуть оприлюднені згідно встановлених термінів:
2 серпня о 12:00 – Термін оприлюднення першого рейтингового списку вступників
5 серпня о 12:00 – Термін оприлюднення другого (оновленого) рейтингового списку вступників
8 серпня о 12:00 – Термін оприлюднення третього (оновленого) рейтингового списку вступників
Бажаємо нашим абітурієнтам успіхів та гарних результатів! Ми чекаємо на вас!
Скоро!